lauantai 10. helmikuuta 2007

PÄHKÄILYÄ ERI ASIOISTA JA SUOLEN TOIMINTAA...


Huomenta vaan, Welhotar veti pitkät unet eli nukkui hievahtamatta n. 7 h. Kuulenko taputuksia? Syytä olisi, nimittäin. Mielipidemömelöt näemmä auttavat nukkumaan - muusta niihin ei sitten olekaan. Minulla on edelleen samat kivut ja olen päivisin sama widhumainen Welhotar, eli se ei ainakaan oloa tasi tai tee mitenkään muutenkaan minua onnelliseksi... Have a Prozac and smile -tilanne on siis todella kaukana. Mistäkähän Prozacia saisi eli mitä se oikeasti sisältää ja millä kauppanimellä sitä täällä myydään *miettii*. Miksi minä en ole aikaisemmin selvittänyt sitä? Ehkä silkka laiskuus ja ketutus.... Taidan ottaa tuon kohtapian selville, rapoa huomenna.


Pahus, satasen aamurapo meinasi unohtua: Kyllä, suoli on toiminut, kissa käynyt parvekkeella ja saanut aamupalaksi nautaa paloina kastikkeessa sekä 5 kpl Tassu-maitonappeja. Itse söin 2 palaa paahdettua ruisleipää (puikuloita), päällä rahkalevitettä (maku sekalaiset yrtit), savustettua kalkkunaa (ulkomaista) ja herkkukurkkua (myös ulkomaista). Lisäksi vahvaa kaffetta (tumma keskieurooppalainen paahto) maidon (rasvatonta) kanssa (ei siis sokeria). Lisäksi läjä peruslääkitystä ja Monivitamiiniporejuoma (ulkolaista) ja käden lämpöistä hanavettä. WC-paperina Serlan peruskeltainen. Riittääköhän tästä taas uutislehteen jotakin ,> Kuten säännölliset lukijani havaitsivat, Mörkönen ansiokkaasti eilen huomautti , että vatsan toiminnan merkitystä on vähätelty suotta, hänen mukaansa se on aivan aliarvioitu ja hyljeksitty asia. Siispä minä jo eilen kommentaareissa puolestani ehdotin, että jokainen voisi aloittaa päivityksensä rapoamalla asiasta! Onhan se tärkeää; sairaalassakin päivä alkaa kuumemittareiden jaolla, RR-mittauksilla, jonka jälkeen hoitaja kysyy tärkeästi, onko vatsa jo toiminut tänään? Vatsan toiminnalle on muuten oma kohtansa useimmissa hoitopäivälomakkeissa ;D Että turha todellakin vähätellä ja naureskella julkisesti tälle asialle!


Niin, eilen tuli sitten tämä jo kovasti odotettu Kaupunkikortti, jonka testaamisen aloitan tänään. Ohjeet olivat melkomoiset; oli saatu tekstiä peräti 4 sivua teemalla Käyttäjän ohjeet. Kyllä ne minuun upposivat, mutta sääliksi käy vanhuksia tai muistihäiriöistä kärsiviä! Byrokratiatekstiä tuon verran on aika hankala omaksua, jos ei ole kokemusta ,> No, tein testin eli minähän en ala soittelemaan joka päivä mihinkään, tein nettitilauksen ensi ke asti. Omasta mielestäni welhottaren pätö-tekniikalla, osui ja upposi. Tuotapikaa tuli hyvin ystävällinen viesti, että erinomaisen hyvin sopii meilitilaus ja erittäin hyvin esim. vkon aikaiset matkat, jos ne voi tilata etukäteen. Eli tulen ilmeisesti jatkossa tilaamaan työmatkat ja lauantairoudauksen kerralla etukäteen. Muut menot sitten erikseen. Pätevää on tässä ainakin se, että sekä tilaukseen että minulle jää faktat: he ovat varmistaneet tilaukseni ja jollei homma pelaa, voin aina vedota tähän vahvistukseen.... Eli todella jännittävää, homma on suuresti muuttunut siitä, kun W:llä oli kortti käytössään. Huomenna siis lisää rapoa, jännitys residenssissä tihenee yhä.


Belgarion, lapseni, Kiven kantaja, on siis aloittanut yo-kirjoitukset. Eipä tunnu stressiä ottavat ja onko syytäkään. Ei ainakaan hötkyile. Ilmoitti kyllä, ettei pääse tänään käymään. On kuulemma harjoituskuuntelu ensi vkoa ajatellen. Kuuntelu tai jotakin muuta ;D Eipä tuo haittaa, värväsin Kummisedän avustajaksi tämän päivän keikalle. Täytyy tuoda kissanpuruja ja ruokaa näköjään taas vähän enemmän. Ja kirjoja sekä ruokaa itselle viikon tarpeiksi. Siihen tarvitaan kantajaa. Vasen käteni ei kestä sivuttaisliikkeitä eikä juuri nostamistakaan. Siinä myös syy, miksi täällä ei ole siivottu kunnolla pariin viikkoon (ah, mikä tekosyy). Sivuttainen liike, kuten imurointi ja moppaus tekevät sikakipeää. No, pakko on nyt yltyä tähänkin touhuun, pitää vain ajoittaa lääkitys ja siivous kohtaamaan toisensa sopivasti eli ei pidä ainakaan ottaa päikkäreitä eikä syödä. Mieluummin touhuilla vaikka pienessä nälässä, se pitää mielen virkeänä.


------------------------------------------



Purrrrrrrrve, kavrut! Haa, mamiskasta on tullu viime aikoina tosi hyvä jääkaappivastaava, just niinku Nemo ja Poju & Tiikeri on sanonu! Mä luulen, ett must jo alkaa vähä näkyy muutaki, ku se Gummisitin sanoma kumikissa. Nyt mull on jo vähän semmosta kollinmalliiki. Ett kyllä toi keskikehonrakennus on ihan paras harrastus. Joskus voi tiätty vetää kissahepulit ja leikkii jotai mamiskan kaa. Mutt ei liikaa. Parasta on toi mein sänky! Miten mä en enne oo tajunnu, ett siin voi viättää vaiks melkee koko päivän ja nukkuu päiväpeiton alla. Tai vaan makoilla ja meditoida. Vissii siälä mun entises himass ei sitt oo ollu tämmöst. Kummisetä sano eilen, ett se on mulle ihan kade. Ett se haluu kissaks seuraavas elämäs. Mä nimittäin löhösin mamin päällä ja se paijatti ja rapsututti mua ja höpisi semmosii jotai lutusist ja pöpömäisit ja kissinkoist *nolo virn*. Siis just höpisi. Mähä oon oikee taistelukissa, valpas ja vaarallinen... tai siis ainaki yritän joskus näyttää siltä! Joo, ja tän viikon safkatki on olleet tooosi hyviä. Mamiiiiiiiiiih - laita kauppalistaa niit samoi peltiruakii ku viimeksi. Ne oli njamskista!!! Maitonapikoita mä tiän, ett niit on viälä. Mami ei anna niit liikaa, se jömmaa mulle. Aina se väittää, ett jostai menee masu sekasi. No, voi se olla oikeeksi. Ehkä se on. Kyll mä jo luatan ton mamiska juttuihi - ei se oo ikinä viälä tehny mulle mitää pahoi juttui. Mitä nyt joskus vähä sanonu pahasti.... Mutt hei, tiätteks te, se alko puhuu, ett kevääll joskus pitää mennä käymää elukkalääkärill! Kääk - mä tarvii  jonku piikin kuulemma. Ei hyvältä kuulosta, onneks se jätti sen jutskan siihe. En tykkää...



Nonnih - nyt Poika on saanu lähetettyy kaikki mun fotot! Mä ajatteli ihan ekaks laittaa tän, miss mä venyttelen, ku mami tulee himaa - tää on kaikille komeille leideille - minä annan kaikkeni *kollivirn* (toim.huom. älkää menkö halpaan, jos tuosta massusta raaputtaa, tulee kynsiä ja puretusta!!!). No joo, mä jätän teit tsiigaa mun fotoo ja melkee meen goisii tai oottaan mamii. Tassutellaa taas huamenna!


------------------------------------------------


Kieltämättä Vincent on joissakin kuvissa oikein edukseen ;D Minä en, Kaupunkikortin kuvassa näytän karanneelta vangilta....


Päivän slogan: Vain sinä itse pystyt nujertamaan kaikki stressipöpöt!


Päivän biisi: Crystal Ships


Luettavana juuri nyt: Uula Eronen - Enkelit eivät käytä pikkuhousuja, kumma juttu, ei arvostelulinkkejä. Kotimainen dekkari, jossa mm. Herjaamokin  tulee jossain sivulausessa mainittua ,D Ei minusta mitenkään kehnommasta päästä eli pahempaakin on luettu... tosin kirja on pahasti kesken tuon pitkän unisession takia.


                               


                             LUOVAA LAUANTAITA!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti