sunnuntai 26. huhtikuuta 2009

HILJAISTA ELOA JA ALHAISTA MIELTÄ


Ketutusenergian liikakäyttö ei kun jatkuu, toivottavasti vielä tänäänkin. Eilen piruuttani pesin parvekkeen ne paneelit, jotka ovat ikkunoiden alla – kun en muutakaan enää voinut. Räyh, se lupailu alkaa käydä hermoille! Taidan taas vaihteeksi siivota tänään, kissasta lähtee melkoisesti karvoja. Lisäksi hermoille käy Vuodatuksen tökkiminen... minen millään jaksaisi kohta enää. 



Katsokaas, kun minä nätisti tässä kirjoitan tätä Wordiin, ettei tämä häviä (kuten muuten tietysti kävisi) huitsin nevadaan ja siirrän sitten Vuodatukseen, ei Operalla yllättäen julkaisu onnistukaan. Eilen ”odota hetki” –teksti pyörähti pari tuntia... Hah! IE:tä ei mieluusti käyttäisi, siinä kun taas on omat juttunsa. En sitten saanut eilistä mäntin näköistä sepustelua edes korjattua. Uskokaa nyt, ei kummallakaan saanut edes korjattua nuita pieniä vaivaisia mokia. Juu, olisi tarvinnut heti aamusta hötömölöillä, mutta kun ei jaksanut. Ajattelin sitten korjata päivällä, kun olisi ollut muutakin tekemistä ja järjestettävää tässä lokin puolella! Eipä sitten onnistunut. Paasha mikä paasha. Toinen hiekkalaatikko? Tämä kun ns. uudistusten myötä näkyy käyttäjillä toimivan vain kehnommin. Ulkoasusta tms. minä viis veikkaan, mutta käytettävyys saisi olla edes ennallaan, mieluusti tietysti aina parantua?!



Varastollekin taas pitäisi huomenna. Uskokaa pois, ei tod. huvittaisi. Lisäksi yksi uniavituslääke unohtui eilen hakea. Saankin olla sitten ilman sitä koko viikon. En minä missään vaiheessa ehdi apteekkiin. Tai siis minähän ehtisin, minulla ei vaan taida olla matkoja. Sillä 10 min. poikkeamisella ei ehdi asioida apteekissa, kokeiltu on. Jostain kumman syystä nimittäin esim. Malmin vanha apteekki toimii äärihitaasti... Eli nyt ollaan taas ilman unta ja vielä rajummin. Heräilen vähän väliä, näen painijaisia, heräilen taas. Ähhh. Olisi edes kunnollisia painijaisia, mutta ei edes sellaisia. Pelkkää jotakin omituista. Varastolla on varmaan odottamassa taas älytön pino paperia, jospa vain siirtäisi kasat keskenään eri järjestykseen ja odottaisi U-P:n reaktiota =O Nimittäin on aika järjetöntä olla sairaslomalla käden takia, joka on ärsyyntynyt rasituksesta ja heti tunkea eteen taas sellainen kasa, että saan sen uudestaan vielä kipeämmäksi. Varaston logiikkaa!



Eilen oli taas niin lämmin päivä, että puolet Malmin hörhöistä oli noussut koloistaan ja liikkeelle. Ja sen huomasi ,D Eheheheh, päivän pila on se, että Sos.tsto on vaatinut, ettei Alamalmintorile (sinne fattan eteen) enää aseteta kesäksi penkkejä. Siksi, että hörhöt (heidän asiakkaansa) pilaavat näköalat – voi elämän kevät. Minusta se taas olisi oikein asiallista, katsella asiakkaitaan ja tehdä parhaansa heidän eteensä! Kirjasto tarjosi antimiaan heikosti, odotan pakettia kustantajalta... Belgarion nimittäin tempaisi yhden omansa heti pinosta pois, lisäksi tungin mukaansa yhden oman kirjani. Tenttiviikko, pitäähän silloin luettavaaa olla, muahahaah!



Apetta osteltiin, vihannestioski pelasti ihan pahimmalta. Lounaaksi tein thaikalakeittoa, lempparia nykyään. Tungin sekaan vielä vähän pinaattiakin. Belgarion on elänyt taas viime viikon ilmeisesti lähinnä voileivillä. Muistuttelin, että salaatin tekee 5 minuutissa ja silloin se on jo ihan kunnollista... kumma kyllä, se vaatisi myös käymistä kaupassa. Se taas ei ole kivaa, ainakaan hänen mielestään, lisäksi se vie hyvää luku- ja nettiaikaa pois käytöstä ainakin 10 – 15 min. Hjuuh. Ai niin, hän toi leipämaistiaisia; oikein hyvää roskaleipää, vaaleampaa kokojyväsellaista. Njam, kaikki oli ihan kohdallansa ja kotitekoisen makuista. Jälkkäriksi kerrankin muutama pala suklaata (jömmattu Pariisin tuliaisista), olipa hyvää sekin – ohuita, tummia suklaalehtiä, onneksi vain jokunen. Jahas, tänään taitaa rojektina olla soijapihvien laadinta. Niistä riittää evääksi ainakin 2 – 3 päiväksi. Onneksi on muutenkin lyhyt viikko! Wappu saa olla ja mennä, minä en taida välittää muuta kuin siitä, että pääsen lauantaina kirjastoon.



Ulkona on oudon lämmintä. Josko kohta voisi jättää välihousut pois ja vaihtaa hameen väriä?


----------------------------------------




Purrrrrrmenta, kaiffat! Nonnih, ette kyll usko, ett heti alko safkat paranee ku Poika tuli kylää. Mä sain ison biitin fisuu, mun heekkufisuu viälä. Olinks vähä nopee ku vetäsin sen menee ja pummin lisää. Höh, ei noi antanu. Ei kyll ois mahtunukkaa, mutt periaattees pitää pummii aina lisää. Nii ja sitt Pojall oli se piän Kone taas mukan, mmmm. Mä koklasin sitä, hei mä koklasin! Se on just ku kissill tehty, iha sopiva kokone tassuill ja kaikkee. Ikävä kyll, Poika tuli sitt ottaa sen pois, vaiks mä just ehin painaa deleteä, siit mitää hävinnykkää. Nii ku sill on toi liinuksi, joo, se on eri jutska ku mamill. Mä niin tahtosin tommose konee itelkii. Ajatelkaa nyt, mä voisin ite skrivaa kaiken. Orjan ei tarttis. Ja sitt mä voisin pitää yhteyksii kaikkii mun kamuihi ihan ite! Jee, ja perustaa vaiks jotai kliffoi sivui ja muuta. On tää vähä vääri, ett mull ei oo tommost eikä mami suastu ostaa! *möks* Oli se kummiskii tuanu taas mulle kaakkii ja muanaa ja purui ja semmost. Se väitti, ett pualet kuarmast on kissill. Eikä ollu, ihmisvihanneksii siäl oli, mä näin. Mun ruuat nii paljo tilaa viä. Nii no, oli siäl kyll fisuu ja kalkoniiki ja normiruakaa ja... öh, tota, annetaanks tän justkan nyt olla jo. Mull ei oo taaskaa fotoi, en oo antanu nyt ottaa. Nii ett, orja ettii foton...





Kliffaa söndaagii hei kaikill!


---------------------------------------------------------------------


Vincent, bloggaava kissaneromme >o<



Päivän slogan: Minä olen väsynyt, minua ei nukuta, minua vain väsyttää äärettömästi...



Päivän biisi:
Väsynyt – ei onnellinen



Luettua:
Mons Kallentoft – Sydäntalven uhri
, uutta pohjoismaista rikoskirjallisuutta. Tämä oli kyllä vähän poikkeavaa luettavaa. Rikoksen selvittelyä, salaisuuksia menneisyydestä, mutta siinä ohessa uhri, ruumis, kertoo omaa tarinaansa. Merkillisen oudosti ja kiehtovastikin kirjattua tekstiä välillä eli suosittelen, jos pitää hiukka erilaisesta polisiiromaanista. Toki svedutapaan tähänkin on taas ympätty mukaan tutkijoiden henk.koht. ongelmat ja suhteet sekä muu – yhteiskunnalliset asiat jne. Mutta noin yleensä ottaen, mielenkiintoinen tapaus ja suosittelen, jos vastaan tulee eli lukekaa pois. Minä pidin, en nyt ihan täpöllä, mutta kuitenkin.  







KETTUUNTUNUT KÄYTTÄJÄ!


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti